maanantai 13. huhtikuuta 2015

Se fiilis?

Heippa. Hommat rullaa ihan okei... Arkisin tulee pysyttyä 100% ruodussa, viikonloppuisin tulee otettua alkoholia.. Syömiset ei mennet tänä viikonloppuna kovinkaan perseelleen, mutta alkoholia tuli otettua kumpanakin päivänä, koska saimme poikaystävän kanssa ilmaiset liput kaljafestareille.. ja lauantaina oltiin isolla porukalla grillaamassa.  Tosin tuli sitten syötyä vähemmän. Vaa'alla en ole käynyt, mutta ajattelin sille astahtaa joko huomis aamusta taikka keskiviikko aamusta. En usko että olen plussalla, mutta tuskin mitään kilo viikossa tahtia mennään. Olen huomannut nyt kuinka vaikeaa on laihduttaa kun on kokoajan seuraa. Arkisin kun olen yksin en nää mitään ongelmaa syömisten suhteen, mutta heti viikonloppuisin vaikeutuu kun kukaan ei halua syödä samaa ruokaa kanssani, joten minä helposti luovutan ja syön osittain samaa kuin muut. ja se alkoholi. En itse edes koe useinkaan tarvetta juoda, mutta kun 100 prosenttia viikonloppuseurastani huitelee kännissä menemään, niin tulee sitä itsekkin otettua aina jottei jäisi ulkopuoliseksi. Nyt päätin että ensi viikonloppuna yritän olla kokonaan juomatta, vaikka tulisi miten tylsää. Ei riitä että elää 5 päivää viikosta kunnolla ja 2 sekoilee tai poikkeaa sallituista. Itsekuri missä lienet, palaa takaisin!?

Niin ja sitten siihen toiseen aiheeseen mitä olen miettinyt, nimittäin miksen minä näe mitään muutosta itsessäni? Olen nyt laihtunut 30 ja huomaan pienen eron siihen, mutta enemmänkin liikkuvuudessani kuin ulkonäössäni, mutta viimeisten kilojen eroa en tunne, ainakaan nyt näiden viimeisten viiden. Olen kerran kuullut että kasvoni ovat kapeammat, mutten itse huomaa mitään. En tunne mitään. johtuuko tämä itsetunnosta jossa kokoajan kuvittelen olevani läskikasa? silloin kun painoin 70 kiloa ajattelin olevani superläski jota kukaan ei halua, nyt tämänpainoisena elän hyvässä parisuhtessa, mutta missä se terveellinen kuva itsestään? Oman ulkomuotoni takia olen hieman mustasukkainen, katson itseäni peilistä inhoten jos olen alasti. En uskalla hengailla kumppanini edessä alasti. Vaatteet päällä olen tyytyväinen itseeni ja koen kasvoni ja hiukseni kauniiksi, mutta heti kun vaatteet vähenevät niin itseinho nousee.  Miten kohottaa itsetuntoaan, sillä eihän tämä näin voi jatkua loputtomiin. En halua että koen itseni lihavaksi olin sitten minkä kokoinen tahansa. Tiedän että tämä johtuu siitä että minua on lapsesta asti haukutti lihavaksi, vaikken sitä ole aina ollutkaan. Jo kolmannella luokalla isäni pisti minut ensimmäiselle laihdutuskuurille. En ole koskaan voinut hyväksyä itseäni koska minut on kasvatettu siihen että olen vääränlainen.  Jos joku tietää mitään keinoja, kirjoja tai mitään mitkä voisivat valaista asiaa, niin kuulen mielelläni vinkkejä. kiitos jos jaksoite lukea avautumiseni.

Ehkä kohti parempaa elämäntapaa myös henkisesti!

-Kissankello

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit ja kerrot mielipiteesi sekä vinkkisi.