sunnuntai 6. maaliskuuta 2016

Viikon liikunnat, Aerobinen viikko.

Heippa. Kun muutama vuosi sitten rupesin laihduttamaan, aloitin liikunnan todella alkeista. Huonosta ryhdistä, mäissä puuskuttamisesta ja itkemisestä. Nyt tuntuu että olen päässyt siitä jo todella pitkälle. Lenkit ovat enemmän tai vähemmän kuuluneet projektiini koko matkan ajan, mutta kun viime vuonna iski salikärpänen ovat lenkit vähentyneet ja liikunta muuttunut enimmäkseen salipainoitteiseksi, kyllä minä yhden lenkin olen 3-4 salipäivän viikkorytmiin saanut, mutta nyt on aika kunnostautua aerobisen kanssa.  Olen itse hitaan laihduttamisen kannalla, mutta pikkuhiljaa lähestyvä kesä saa tahtomaan hieman nopeampia tuloksia ja itselläni kun on todella alhainen lepoaineenvaihdunta n.1500 kal. tämä on perinnöllistä ja hidastaa jo hidasta prosessia varsinkin nyt kun mennään normaalipainon rajoissa/sisällä.  Ainoa tapa millä minä voin kunnolla laihtua tai nostaa lepoaineenvaihduntaani on sykettä nostava liikunta. josta päästäänkin aiheeseen juoksu
Olen aina vihannut juoksemista, en ole ikinä pystynyt juoksemaan minuuttia pidempään, olen erittäin huono hengittämään ja olen perus luonteeltani vähän liian laiska, joten kävely on ollut se helpompi vaihtoehto. Viime aikoina juoksu on kumminkin kummitellut enemmän kuin koskaan, kiinnostus juoksua kohtaan ja siihen liittyvien ajatusten päässä pyöriminen on ajanut minut siihen pisteeseen että en uskonut pystyväni, mutta halusin yrittää. Viimeisen sysäyksen sain kuin instagramissa näin satakiloisen naisen juosseen puolimaratonin. Luulin sen olevan mahdotonta jos painoa on paljon.  Seuraavalla salikerralla kokeilin sitten juosta pari minuuttia ja se onnistui, sitten luin että jos ei ole juoksukuntoa kannattaa aloittaa kävelemällä reippaasti 15 minuuttia ja juosta vasta sitten. juoksumatolla lenkkini ovat nykyään siis 15 min kävelyä 10-25 min juoksua 15 min kävelyä ja 5-15 min juoksua. yritän jossakin vaiheessa nostaa tuloksia mutta nyt olen onnellisempi kuin koskaan koska pystyn jo juoksemaan niin pitkään!

Josta aerobisen viikon liikuntoihin.

Ma: ---
Ti: 55 min lenkki
Ke: 57 min lenkki
To: Sali
Pe: 30 min Lenkki
La:---
Su: 52 min Lenkki

Seuraavaksi aerobinen viikko nro.2



-Kissankello

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit ja kerrot mielipiteesi sekä vinkkisi.