lauantai 8. helmikuuta 2014

Viimeaikaisia

Viime aikoina ruoka on näytellyt suurinta osaa elämässäni, joten kirjoitankin taas siitä. Nimittäin viime aikaisia syömisiäni paremmuusjärjestyksessä.

1. Bataattikeitto.
2. Kanawokki ja tuhat eri versiota siitä
3. Soijasuikale bolognese
4. Jauheliha tomaattikastike
5. Tonnikalasalaatti
6. Uunilohi
7. Munakas
8. Munakasmuffinssi
9. Kanakeitto
10. Ateriankorvikepirtelö

Olen myös hiljalleen unohtanut kirjata kiloklubiin syömisiäni, mutta aina välillä kun olen käynyt listaamassa päivän syömiseni niin ne menevät ihan oikein. Uskon että kiloklubin kautta olen oppinut arvioimaan paremmin ruokien määrää ja laatua ilman kirjaamistakin. Auttaa kyllä tavallisessa arjessa huomattavasti. Rakastan ruokaa enemmän kuin mitään ja ruoka onkin lähes aina mielessä. Nyt kysyisin vielä että onko teillä suositella jotakin hyvää reseptiä laihduttajan arki ruoaksi?


Olen myös huomannut että pastan, riisin ja perunan pois jättäminen ei ollutkaan niin vaikeaa kuin kuvittelin. Jotenkin sitä on aina tottunut syömään makaronimössöjä ja muita vastaavia ettei edes tajunnut että voisi elää ilman. Nykyään kuitenkin syön noin kerran viikossa jotakin noista, ja ihan vaan siitä syystä että jossain satutaan tarjoamaan ruokaa josta noita on vaikeaa nyppiä pois, tosin silloin otan vähemmän. Kohtuus kaikessa niin ei ne pienet määrätkään haittaa. Himoa hiilareihin en ole huomannut muutakuin silloin jos olen todella väsynyt tai juuri herännyt päikkäreiltä. Silloinkin tilanteen tunnistaa ja syö vaikka jotain kasviksia. Tänään aijon lähteä kreisibailaamaan ja toivotaan ettei tule juotua kuin muutama hassu ja paaaljon vettä. Hyvää viikon loppua muillekin!

-Kissankello

3 kommenttia:

  1. Hyvältä kuullostaa :) Saiskohan ohjetta noista munakasmuffinsseista? Oon ehkä niitä joskus tehnykkin, mutta en muista enää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://projectmariina.blogspot.fi/2013/12/munakasmuffinssi-muffinssimunakas.html Siinä on linkki reseptiin.

      Poista
  2. Kiitos :) Huomasin että tuolta oon näköjään itekki bongannu ton ohjeen aiemmin :) Ei muuta kun testailemaan sopivalla ajalla!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit ja kerrot mielipiteesi sekä vinkkisi.