sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Suunnittelua

Ruokalistan päivittelyä. Minun vanhoihin tapoihini kuului ennen että syödään mitä tekee mieli ja mahdollisimman epäterveellisesti ja jos jotakin ennakoin niin ne olivat yleensä darrapäivän extra rasvaiset  pizzan tilaamiset ynnämuut. Nyt kun olen lopettanut urakkajuomisen niin darrapäivätkin pysyvät kurissa. Siispä ruokien suunnitteluun. Olen sitä mieltä että mitä paremmin suunnittelee niin sen vähemmän lipsuu. Mitä enemmän ostan kerralla kaupasta niin sitä harvemmin olen kaupassa katselemassa kiusauksia silmästä silmään. Olen toki tietoinen että jonkinmoinen itsekuri tulisi tässä prosessin aikana kehittää, mutta en ole vielä niin varma omasta kehityksestäni että uskaltaisin tätä turhan usein testata.
 Olen ottanut myös tavakseni mennä kauppaan samalla kun olen jonkun tutun kanssa, jolloin en voi mennä itkemään sipsihyllylle enkä myöskään kehtaa napata mitään nopeaa mukaan.

 Aluksi vietin tuntikausia etsien hyviä ja vähäkalorisia reseptelä ympäri nettiä ja lehtiä, noh homma osoittautuikin aika laajaksi urakaksi ja lopuksi tuntui että hajoaa pää. Voin sanoa että internet on yksinkertaisesti liian suuri pala purtavaksi. joten luovutin. Yritin sitten pikkuhiljaa tutkia tuoteselosteita käyttämistäni tuotteista ja jättää liikakaloriset pois tai korvata jollakin muulla. Alku oli kivikkoinen koska en edes tiennyt miten surkealaatuista ruokaa söin, rasvaista ja täysin ilman terveyshyötyjä. Mutta pikkuhiljaa muutosta kehiin.
Suurimmaksi valaistuksekseni koin kuitenkin blogit. Pitkään päätin etten yhteenkään laihdutus tai elämäntapamuutos blogiin mene. Kokemukseni on aina ollut jotenkin negatiivinen tälläisiä kohtaan, kunnes ilmeisesti löysin jonkun kultasuonen ja innostuin täysin! Täältä suuresta blogimaailmasta olen löytänyt huippuhyviä reseptejä laihtumiseen ja terveelliseen elämäntapaan, olen kirjoittanut varmaan kymmeniä reseptejä ylös ja pikkuhiljaa muokkaillut oman maun mukaan.  Tulen täälläkin varmaan jakamaan joitakin niistä jotta voin olla ehkä apuna jollekkin muulle samalla tavalla kuin muut olivat ehkä tietämättäänkin minulle.

No mutta takaisin alkuperäiseen aiheeseen, elikkäs seuraavalle viikolle olen suunnitellut tekeväni näitä ruokia. (päivistä en tiedä koska en ikinä osaa arvioida kuinka kauan syön mitäkin ruokaa)

- Kanakasviskeitto (ilman perunaa, nuudelia tai riisiä)

- Tonnikala kananmunasalaatti

- Kanawokkia

- Uunilohta ja kukkakaalia

Toivottavasti tämä kaikki riittää ettei taas tarvitsi juosta kauppaan hakemaan lisää eväitä :)

-kissankello

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit ja kerrot mielipiteesi sekä vinkkisi.